Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg mirthe

01 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!
We zitten alweer fris en fruitig op het werk, vandaag een dagje in het Hilton werken achter de tourdesk.
Daar doe je voornamelijk mailtjes beantwoorden en online reserveringen maken.
Voor stage zelf begin ik wel een beetje af te tellen nu dat ik bijna klaar ben.
Vindt het werk wel leuk maar ik merk wel dat ik na 3.5 maand het een beetje zat ben, omdat je toch veel stil zit en achter de computer zit. ( wat niet helemaal mijn ding is )
Maar was leuk om dit een keer te mogen doen en heb het ook zeker naar mijn zin gehad op stage, maar zou het niet zo snel opnieuw kiezen.

Super leuke week met de toeristen gehad laatst!
Echt wel getroffen met die groep.
We hebben samen een quad tour gedaan, samen wezen lunchen en als afsluiting met de groep naar klein Curacao geweest.
Ondertussen al de 4e keer dat ik daar geweest ben en ik krijg maar geen genoeg van dat eilandje.
Zo super mooi daar!
Van die week heb ik echt genoten, was heel leuk om de toeristen te kunnen vertellen over het eiland en samen op stap te gaan.
Dat zijn echt de hoogtepunten van stage geweest, alle tours mogen doen en die week met de toeristen op stap.

Bij Mageritha appartementencomplex is het zo gezellig nu.
Voelt alsof je die mensen al jaren kent omdat je toch wel elke dag samen bent met elkaar, een stuk of 70 studenten.
Maar helaas is er een tijd van komen en gaan..
Bij het begin toen ik aankwam bij Margeritha vertrokken er juist heel veel studenten rond die tijd.
En na 2 maand zat het alweer aardig vol met nieuwe studenten.
Nu ben ik de eerst volgende die naar huis gaat van de hele groep, de meesten blijven tot Januari/ Februari, en voor mij zit alles er over 6 week alweer op!
Ik ga de laaste 6 weken alles eruit halen wat er nog uit te halen valt, nog alle dingen doen die ik nog zeker moet doen hier.
En dan kan ik alleen maar zeggen dat dit de beste keuze in mijn leven is geweest om naar Curacao te gaan!
Heb niet alleen veel op stage geleerd maar ook gewoon om 5 maand op jezelf in het buitenland te wonen en een andere cultuur leren kennen.
Daar leer je veel meer van dan dat ik van te voren had kunnen denken.
Vooral geleerd dat ik Mam erg dankbaar ben dat ze altijd mijn was deed en mijn eten kookte.. ;)

Afgelopen zondag hebben we met de groep een boot gehuurd en zijn we een dagje op het spaanse water gaan varen.
We kwamen met 23 man aan bij de boot, bleek de accu kappot te zijn van de boot die we zouden huren.
Sta je dan met zn allen in het snikjeheette weer.
Maaar geen stress op Curacao , de 'kapitein' had al een andere boot geregeld.
Maar het leuke was dat op die boot maar 15 man mocht inclusief the 2 kapiteinen.
En aangezien we met 8 personen teveel waren moesten er 8 mensen 'verschuilen' in de slaapkamer van de boot aangezien de kans groot was dat we gecontroleerd zouden worden met hoeveel man we op de boot zaten.
Als ik eraan terug denk kan ik er wel heel hard om lachen, zaten we daar met zn 8en in een hokje te wachten tot 'de kust veilig was' en we eindelijk naar boven mochten.
Uiteindelijk hebben we de boot aangelegd ergens aan de kant en gingen we lekker bbquen op de boot, zwemmen en niet te vergeten ; op een waterscooter sjeesen over het water.
Wihoe dat was gaaf!
Dat stond nog op mijn to do lijstje.
Het was echt een heerlijk zondagje!
Nou heeft de kapitein ook nog is beloofd dat we binnenkort een keer savonds gaan varen en ergens op een strandje gaan barbeknoeien, well that sounds good!

Trouwens al een hele hoop met kaartjes binnen gekregen, echt super leuk!
Thanks a lot!



  • 02 Oktober 2014 - 08:03

    Marjoke:

    Joo zo supertof allemaal joh :)! En die waterscooter aaah. Gaaf!!
    Wat grappig dat je zoveel leert op verschillende manieren.
    Nu nog 6 lange weken om lekker te genieten... Veel plezier nog! Xxx marjoke

  • 02 Oktober 2014 - 19:23

    Petra:

    He meissie, wat super om te lezen en wat was het fijn om je ook even te zien afgelopen zonda via skype.. Ben blij dat het weer beter met je gaat. Inderdaad je zult als een heel ander persoon terug komen. Een hele mooie ervaring die ze niet meer afpakken. De laatste weken breken nu aan. Geniet er nog maar van en doe voorzichtig. Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 03 Oktober 2014 - 10:34

    Arienke:

    Aah zo tof, een waterscooter! Ik weet nog dat we vroeger de Olsen Twins keken die dat deden, en dan zeiden we altijd: dat willen we ook een keer doen! Dat is je dus gelukt! ;)
    6 weken klinkt echt niet lang meer, kan niet wachten om je weer te zien! Maar tot die tijd nog heel erg genieten inderdaad, verdien je! :)
    Dikke knuffel en liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mirthe

Hey you! Mijn naam is Mirthe Werkman, en de komende 5 maand ga ik de tijd van mijn leven beleven op Curaçao! Hier ga ik samen met 2 vriendinnetjes van mij stage lopen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen op Curaçao? Via deze site ga ik alles met jullie delen. '' make a wish, take a chance, make a change and breakaway ''

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 9948

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 15 November 2014

Stage lopen op het mooie eilandje Curacao

Landen bezocht: