The last month - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu The last month - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu

The last month

Blijf op de hoogte en volg mirthe

15 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bion dia dushi's!
Kon ta bai?
Mi ta bon!

Vandaag zit ik alweer 4 maand op dit top eilandje en het is elke dag nog genieten.
Elke dag nog rond de 40 graden, het is heerlijk!
Afgelopen weekend weer een heerlijk weekend gehad, lekker gebarbeknoeid op het strand met zonsondergang.

Vandaag ga ik met een paar collega's naar het vliegveld om een grote groep mensen te ontvangen, wij regelen met mijn stage ook transfers.
Wij moeten de gasten dan ontvangen en begeleiden naar de bussen, vervolgens gaan we met de bus mee en de mensen helpen inchecken.
Dat zijn altijd wel leuke dingen om te doen.
Vindt het sowieso al leuk om op het vliegveld te staan en toe te kijken hoe mensen elkaar weer na een lange tijd voor het eerst zien.
En gelukkig komt er ook wat familie van mij dit weekend.
Hopi bon!
Heel tof dat ze kunnen zien waar ik al die tijd gezeten heb.
En maandag ga ik mijn eerste duik met hun maken!
Kan ik weer een ding van mijn bucket list afstrepen. ;)

Ondertussen al lijstje met dingen gemaakt wat ik zeker nog moet doen de laatste weken.
Scheelt dat ik met de tours van mijn stage eigenlijk al het hele eiland verkend heb.
Maar wat onderanderen nog op de planning staat om te doen is rots springen bij playa forti.
En ik moet ook zeker nog een keer Leguaan eten hier, blijkt heel lekker te zijn en naar kip te proeven..
Dat wordt klaargemaakt in een open koken waar allemaal lokale vrouwen staan te koken en pittig goed eten klaarmaken.
De christoffelberg beklimmen in de ochtend staat ook zeker nog op de planning, ben er zelf met een tour voor stage naar boven geweest met de jeep en het uitzicht was heel gaaf, dus om hem nog een keer te beklimmen lijkt me nog leuker!

Wat wel hylarisch was dat ze hier laatst nationale fietsdag hadden.
Je ziet namelijk echt nooit iemand fietsen hier aangezien hier geen eens
fietspaden zijn en de rijstijl van de mensen hier nogal idioot is subtiel gezegd..
Maar we waren opweg naar het strand en opeens zien we overal mensen fietsen en feest maken.
Waarschijnlijk ging er een wereld voor die mensen open dat ze een hele dag konden fietsen, echt een mooi gezicht!

Aanstaande vrijdag ga ik waarschijnlijk mijn allerlaatste tour doen voor stage.
Ik ga subben op het spaanse water, op een surfplankstaande over de zee peddelen.
Mooie afsluiting van alle tours!


Bon Siman!
- een fijne week iedereen :)


  • 15 Oktober 2014 - 16:30

    Oma Jonker:

    Hoi Mirthe,allemaal leuke dingen die je nog gaat doen.Geweldig hoor.dus je gaat ook nog surfen,nog een paar daagjes hé.Is het nog 40gr.? Echt warm,nou ja we merken het wel ,alleen maar zomerkleren mee.tot gauw Mirthe lfs opa en oma.

  • 15 Oktober 2014 - 16:46

    Daniëlle:

    Lief zussie,
    Ga nog maar enorm genieten je laatste maand! En heel veel plezier de komende week met de family :)
    Ik ben al aan het aftellen hier hoor!
    Nog even en ik sta met je ballonnetje op Schiphol!! :-)
    Sunchi pa bo!
    Ayo :D

  • 15 Oktober 2014 - 17:11

    Marjoke:

    Haaai Mirthe, Wat een toffe dingen nog op je bucketlist :) Leuk man, zeker doen, nu heb je de kans nog :D!
    En heel veel plezier als opa en oma en de anderen er straks zijn!
    Hier is het herfst, dat woord ken je vast niet meer.. dus blijf nog ff lekker daar ;)
    xxx! Marjoke

  • 15 Oktober 2014 - 20:39

    Papa:

    Hoi Mirthe, altijd weer genieten als ik je verslagen lees! Nog meer genieten als ik lees dat het nog maar een paar weken meer is! Geniet nog even van de laatste weekjes en veel plezier met opa en oma en Arjan en Inge en de rest! En uh... geen gekke dingen meer doen hè vlak voor je vertrek! Rotsspringen.... Prima als ze maar niet hoger zijn dan 2 meter

  • 15 Oktober 2014 - 20:41

    Papa:

    Uh er mist een stukje! Hou van jou en kan nu ook zeggen Tot gauw !!!

  • 17 Oktober 2014 - 10:30

    Anita:

    Hé kanjer, vandaag lekker subben, ben heel benieuwd wat je daarvan vindt

  • 18 Oktober 2014 - 16:55

    Annet:

    Ha die Mirthe,
    Goed om weer eens je blog te lezen! Wat een bijzondere dingen maak je mee! Echt gaaf.
    Je zal het nu wel heel gezellig hebben met je familie, geniet ervan. Jammer dat we niet allemaal even om het hoekje kunnen kijken en Arienke ook! Hoop dat je een beetje tijd krijgt om met je familie door te brengen, want het is wel hard werken tot het laatste moment hoorden we.
    Geniet nog even van alles daar en wij hebben er in ieder geval zin in jou weer te zien!
    Liefs, Gerhard en Annet

  • 18 Oktober 2014 - 20:20

    Karine:

    he lieve mirthe!
    Wat maak je veel mee en wat bijzonder om te lezen hoe snel je er echt een thuis gevoel bij hebt.
    heel veel plezier de laatste weken en maak er iets moois van, dat doe je natuurlijk elke dag al.
    Blessings en een hele dikke knuf! marco en karine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mirthe

Hey you! Mijn naam is Mirthe Werkman, en de komende 5 maand ga ik de tijd van mijn leven beleven op Curaçao! Hier ga ik samen met 2 vriendinnetjes van mij stage lopen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen op Curaçao? Via deze site ga ik alles met jullie delen. '' make a wish, take a chance, make a change and breakaway ''

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 9949

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 15 November 2014

Stage lopen op het mooie eilandje Curacao

Landen bezocht: