Laatste 2 weekjes zijn aangebroken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu Laatste 2 weekjes zijn aangebroken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weekjes zijn aangebroken

Blijf op de hoogte en volg mirthe

01 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Normaal wordt ik er sochtens niet zo vrolijk van als net ik om 7.45 de desk open en aan het opstarten ben in het Marriott hotel en er gelijk gasten voor staan en van alles willen boeken, maar ach als het dan van die leuke Amerikanen zijn die je super dankbaar zijn dat je hun geholpen hebt en lekker een tijdje blijven kletsen kun je ook helemaaal niet klagen :)
De meeste Amerikanen hier die ik aan de desk krijg zijn echt gezellige mensen.

Nog anderhalve werkweek te gaan en dan zit mijn stage er hier op.
Alllemensen wat gaat dat snel..
Ben nu ook wel een klein beetje aan het aftellen nu ik weet dat ik bijna naar huis ga.
Wil totaal niet weg van dit eiland maar heb wel zin in iets anderes qua werk, want op dit moment is het in de toeristenwereld aardig rustig dus voor ons valt er ook niet heel veel te doen op stage.
Ik heb dan wel lekker tijd om aan mijn stageverslag te werken maar de tijd gaat wel een beetje sloom op stage nu.

Afgelopen maandag ben ik samen met een huisgenoot lekker gaan rondtouren op het eiland, alle plekjes wat ik nog niet gezien had heb ik nu allemaal gezien.
We zijn gaan rotsspringen van Playa forti, de 12 meter hoge rots.
Ja pap ik weet dat jij zegt dat ik zelfs al op een stoeprand hoogtevrees heb but yes i dit it :)
Wat een toffe dag!
Curacao is niet allemaal mooi qua stranden, je hebt ook best veel stukken waar het heel droog is en waar je overal kaktissen heb.
Maar ik vind dat juist wat hebben, al helemaal als je dan aan het rondtouren bent zie je hoe mooi Curacao is.
Wat ook heel erg opvalt hier is hoe groot het verschil is tussen rijk en arm.
Dan rij je door een straat waar je een dikke villa ziet zijn, en daarnaast staat een huis waar nog net 1 raampje in zit..
Scheelt dat iedereen hier op straat leeft omdat het binnen veels te warm is.

Gister ook een lekker vrij dagje gehad.
Begon allemaal heel chil op het strand met zonsondergang aan het einde, vervolgens wouden we naar huis gaan en startte de auto niet..
Thsja daar sta je dan met je goeie gedrag.
Op de autosleutels stond een nummer van een man en die we gelijk gebeld hebben.
Was een Nederlandse man en hij kwam er gelijk aan, maar wat bleek dat het zijn oude auto was en hij helemaal niet de monteur was dus vervolgens waren we nog niks opgeschoten.
Hij belde vervolgens de echte monteur van de auto ( wat een Antiliaan was) en daar hebben we letterlijk 2 op moeten wachten.
Het is dat ik nu wel helemaal gewend ben aan het Antiliaanse tempo, niet alles gaat hier zo snel als in Nederland ;-)
Dus hebben we maar een paar brightjes gehaald en lekker op straat gezeten, hebben er wel om kunnen lachen!

Fijn weekend iedereen!
Ayo!

  • 01 November 2014 - 13:29

    Arienke:

    Leuk om te lezen dat je nog steeds zo geniet en toffe dingen doet! :)
    Al met al zijn die vijf maanden echt snel gegaan, zo gek dat je over twee weken weer in Nederland bent en ik met 5 minuten fietsen al bij je kan zijn ;). Ik kijk er echt naar uit, maar geniet nog lekker de laatste weken! Het is je gegund!! Dikke knuffel

  • 03 November 2014 - 07:22

    Hillie:

    Dag Mirthe,

    Nog ff en dan land je weer op Schiphol.
    Tjonge jonge wat gaat de tijd snel, lijkt nog maar zo kort geleden dat je ging en nu ben je over 2 weken weer in ons kikkerlandje.
    Leuk dat je alles wat je wilde zien en doen op Curaçao hebt gedaan en helaas arm en rijk ligt daar idd erg dicht bij elkaar.
    Geniet nog van de komende 2 weken en we hopen je snel te zien!!

  • 03 November 2014 - 09:03

    Petra:

    He meis, Dat je dat durfde van die hoge rots te springen. Brrr. Super hoor. Geniet nog maar even van laatste anderhalve week daar. Het is inderdaad supersnel gegaan. We zeiden al, 5 maanden weg maar misschien wel met 5 jaren aan ervaring terugkomen. Nog hele goede dagen daar, en alvast een goede vlucht naar huis. Kun je weer aan ons natte kikkerlandje wennen. haha. Knuffel van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mirthe

Hey you! Mijn naam is Mirthe Werkman, en de komende 5 maand ga ik de tijd van mijn leven beleven op Curaçao! Hier ga ik samen met 2 vriendinnetjes van mij stage lopen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen op Curaçao? Via deze site ga ik alles met jullie delen. '' make a wish, take a chance, make a change and breakaway ''

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 9939

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 15 November 2014

Stage lopen op het mooie eilandje Curacao

Landen bezocht: