Weekje met de toeristen op stap. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu Weekje met de toeristen op stap. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mirthe werkman - WaarBenJij.nu

Weekje met de toeristen op stap.

Blijf op de hoogte en volg mirthe

15 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Wat een onwijs toffe groep!
Gister hebben Sandra ( een collega van mijn stage) en ik de single group opgehaald vanaf het vliegveld.
Deze hele week gaan we op stap met deze mensen, het is een groep van ongeveer 17 mensen die zich allemaal alleen hebben opgegeven om een week op stap te gaan. Vandaar dus single group.
Natuurlijk was het wel even afwachten of het een leuke groep zou zijn want je gaat toch een hele week met deze mensen op stap.
Maar wat een gezellige mensen!
Toen we ze van het vliegveld gehaald hadden gingen we ze naar hun hotel Mundo Bizarro brengen, dit is een heel gezellig hotel en kroegje waar de groep de hele week verblijft.
Toen we ze ingecheckt hadden zijn we gezellig met zijn allen gaan borrelen en elkaar en beetje leren leren kennen.
Echt heel leuk om alle verschillende verhalen te horen waarom ze gekozen hebben om alleen op vakantie naar Curacao te gaan en met een groep onbekende mensen op stap te gaan.
Ik vindt het zelf best dapper van hun, er zit bijvoorbeeld een hele lieve man van 64 bij, toen we samen een biertje aan drinken waren vertelde die dat hij best heel veel werkt en dat hij nu zichzelf een stukje rust moest gunnen en nieuwe mensen moest ontmoeten.
De groep heeft ook hele verschilende leeftijden, de jongste is 22 en de oudste dus 64.
Ik denk dat dat de groep juist zo leuk maakt want ze zijn er toch allemaal met hetzelfde doel om nieuwe mensen te leren kennen, dus wat maakt leeftijd dan uit?
Heel tof om te zien.

Vanochtend vroeg reed ik over straat om weer naar de groep te gaan, we zouden een stadswandeling gaan maken.
Wat me elke keer opvalt is dat als ik op zondagochtend vroeg naar mijn werk rijdt het best druk is op de weg terwijl niet veel mensen hier op zondag werken.
Maar dat komt omdat Curacao heel katholiek is.
Mensen die gaan sochtens vroeg naar de kerk, maar niet voor een uurtje nee ze zitten gewoon bijna een halve dag in de kerk.
Best bijzonder om te zien! ook alle winkels zijn gesloten op zondag.

Maar goed, de stadswandeling met de groep was ook leuk!
Ook al was het voor mij allemaal al een beetje standaart omdat ik alle bekende plekken nu wel gezien heb, het was wel heel leuk om te zien hoe al de mensen reageerde en overal foto's van gingen maken.
Het is wel leuk dat ze mij ook echt als reisbegeleidster beschouwen, allemaal vragen stellen over het eiland en van alles en nog wat. Echt leuk!
Beetje jammer dat ze me ook allemaal vragen gaan stellen over vogels en al die beesten hier want laat dat nou niet iets waar ik totaal geen verstand van heb.
Na de stadswandeling gingen we met zijn allen heerlijk lunchen op een balkon waar je uitkeek op de haven waar altijd alle cruiseboten en schepen langsvaren.
Hier is ook de bekende pontjes brug, dat is van de weinige bruggen op de wereld ( of volgensmij zelfs de enige wat mij verteld werdt) die helemaal open kan.
Ik loop elke dag over die brug heen maar voor hun was ook dat heel leuk dat op het moment dat we aan het lunchen waren de brug open ging en er een paar van die grote boten langs kwamen.
Besef nu wel dat ik hier al zo gewend ben, het voelt gewoon een beetje als thuis hier!
Geniet nog steeds ontzettend erg, de tempratuur is zo lekker.
Elke dag zon en warmte.
Je hoeft niet je raam open te doen om te kijken of het lekker weer is, nee je trekt gewoon je korte broekje en hempje aan en gaan met die banaan!
Hopi bon :)

Dit beloofd dus weer een super toffe week te worden, woensdag gaan we lekker quad rijden met de groep en vrijdag als afsluiting met de hele groep naar klein Curacao.
Wat is dat werken toch vervelend hier.. ;)
En over een maandje zijn mijn opie en omie en oom,tante,neefen en nichtje hier op het eiland!
Heel leuk om even aan iemand te laten zien waar ik nou al die tijd gezeten heb, want de verhalen klinken natuurlijk leuk maar je hebt er totaal geen beeld bij en dat is wel leuk dat ik dat aan hun kan laten zien!

It's gonna be a great week!
Okay, everything is great here..
I'm blessed.

  • 15 September 2014 - 10:10

    Ellies:

    Super nice!!!! This is LIFE! :) Zo tof om zo te genieten van je stage en je werk! Ben echt jaloers op dat zonnetje en temperatuur en dat je niet eens hoeft na te denken over je korte broek ;-) AAH!! Liefs!!!

  • 15 September 2014 - 11:08

    Anita:

    Wow Mirt, dat klinkt wel weer heel gaaf allemaal, je bent inderdaad erg blessed dat je dit mag meemaken. Enne, dat quadrijden kan gevaarlijk zijn, weet ik uit betrouwbare bronnen ;).
    Leuk dat je nu al zoveel weet, dat je ook écht de toeristen iets kunt vertellen. Het zal een super gave week gaan worden.
    We wachten je foto's wel weer af!!
    Dikke kus en knuffel, mama

  • 15 September 2014 - 11:27

    Anita:

    Wow Mirt, dat klinkt wel weer heel gaaf allemaal, je bent inderdaad erg blessed dat je dit mag meemaken. Enne, dat quadrijden kan gevaarlijk zijn, weet ik uit betrouwbare bronnen ;).
    Leuk dat je nu al zoveel weet, dat je ook écht de toeristen iets kunt vertellen. Het zal een super gave week gaan worden.
    We wachten je foto's wel weer af!!
    Dikke kus en knuffel, mama

  • 15 September 2014 - 19:41

    Arienke:

    Tof man! Dit is wel weer een leuke nieuwe uitdaging voor deze week!
    Even in de plaatselijke bibliotheek boeken scoren over alle vogels en beesten daar, waha ;).
    Ik zie je al wijs praten over struisvogels in de boom enzo, haha. ;)
    Geniet lekker van deze week en van de rest!

    Mega dikke knuffel! :)

  • 16 September 2014 - 22:45

    Peter:

    Wat een super verslag! Gaaf te lezen dat je zo geniet ! Ha, ha ik zie het helemaal voor me, jij aan een tafeltje met een singel, bijna gepensioneerde, man samen aan een potje bier ! Net wat voor jou ! Fijn dat het nog steeds goed voelt en dat je zo geniet en dat jij je een gezegend mens voelt! Kus papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mirthe

Hey you! Mijn naam is Mirthe Werkman, en de komende 5 maand ga ik de tijd van mijn leven beleven op Curaçao! Hier ga ik samen met 2 vriendinnetjes van mij stage lopen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen op Curaçao? Via deze site ga ik alles met jullie delen. '' make a wish, take a chance, make a change and breakaway ''

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9969

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 15 November 2014

Stage lopen op het mooie eilandje Curacao

Landen bezocht: